Affärspartner för Bemer

Idag har jag signerat papper och är nu äntligen affärspartner för Bemer. I nuläget tror jag inte det är många som vet vad Bemer är och innebär. Men jag tror på den här produkten och då framförallt som friskvård, till en ökad prestationsförmåga på fritiden, i arbetet och i idrott man utövar. Jag hoppas att när jag är färdig AT kan använda den i mitt arbete även där. Nu använder jag den mest på hästarna och min familj för att lära mig mer om den. 
 
Vad är då BEMER?

BEMER® är en fysikalisk vaskulär terapi, är för närvarande en av de mest effektiva terapiformer som finns för att förebygga sjukdom och läkning av dessa. BEMER® stimulerar fysikaliskt en lokalt nedsatt eller störd mikrocirkulation, vilket ger stöd för att upprätthålla hälsa och främja rehabilitering. BEMER använder i sina program en världsunik signalstruktur, utvecklade för behandling under dagen i vaket tillstånd och för behandling under sömnen. BEMER®-terapi är en behandlingsinsats för hela kroppen och dess naturliga reglerande mekanismer. BEMER® används oberoende av symtom som en kompletterande behandling vid olika processer för tillfrisknande. Den nuvarande generationen BEMER Classic och BEMER Professional baseras på forskningens senaste resultat.

Mikrocirkulationen är den största och funktionellt mest betydande delen hos blodcirkulationen i den mänskliga organismen. Den utspelar sig i det fina och mycket vitt förgrenade nätverket hos de minsta blodkärlen. Visserligen är det mänskliga nätverket betydligt finare förgrenat än vad som exempelvis är fallet hos ett träd men just här kan man fastställa hur väsentliga de små kärlen är för försörjningen.

Hos människan utför blodcirkulationen hos de minsta kärlen – alltså mikrocirkulationen – livsviktiga transportuppdrag: Den försörjer vävnader och organ med syre och näring, transporterar bort slutprodukter från ämnesomsättningen och främjar immunsystemet. En begränsad eller störd mikrocirkulation gör att celler åldras snabbare och är orsaken till många störningar i välbefinnandet och sjukdomar.

Mikrocirkulationens prestationsförmåga avtar med åldern. En naturlig process som dock snabbas på hos många människor på grund av miljöpåverkan, vanor och livsstil. Luftföroreningar, miljögifter, buller, stress, aggression, depression, för lite sömn och motion, osund eller ensidig näring, nikotin, alkohol eller droger kan ha mycket negativ inverkan på mikrocirkulationen. Följderna: nedsättning av immunsystemet, högre mottaglighet för infektioner, snabbare cellföråldring, sämre försvar mot fria radikaler, försämrad prestationsförmåga, störningar i välbefinnande, störda läkningsförlopp vid sjukdomsfall och kroniska sjukdomar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0