Tränarens ord i bakhuvudet

Idag red jag samtidigt som Nathalie red på Abbe. Tanken var lösgörande arbete på utebanan men när vi klev utanför stallet började regnet ösa ner så det blev tyvärr ridhuset. Senaste tävlingen fick mitt självförtroende sig en törn, så jag vill väldigt gärna att någon ska titta på mig när jag rider för jag blir så osäker på min känsla. Idag hade jag Julias ord från träningen i torsdags i huvudet hela tiden, att jag ska rida fram fram i uppvärmningen och ställa igenom ordentligt i alla gångarter. Han kändes faktiskt riktigt fin och Nathalie sa upprepade gånger att vi såg ut som ett ekipage. Så efter ca 25 minuters uppvärmning avslutade jag dagens pass för det gick så bra. 
 
 
Jag anser att det är viktigt att träna för tränare, men det är nästan viktigare att man mellan träningarna kan komma ihåg om inte alla detaljer så i alla fall någon detalj från lektionen som man tränar på själv. Annars tycker jag att man slänger pengarna i sjön om man inte kan utvecklas mellan sina lektioner, om det inte har hänt något mellan två lektioner så kanske man ska se över upplägget för lektionerna. De kanske kommer för ofta eller så passar inte du och tränaren ihop för att kunna utveckla dig och din häst. Bara en liten tanke.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0