Dålig uppdatering senaste veckan

I måndags red jag ut på Nanook med Malin och Anna.  Vi hittade en härlig långsmal stubbåker som vi låg och rullade på i galopp. På tisdagen red jag lite lösgörande och han kändes riktig fin. Dagen efter var det dags för lektion för Julia med syster och hennes ponny som följde med. Vi skulle dela lektion som i efterhand inte var så smart. Lite svårt för Julia att hjälpa oss båda när A krånglar lite. I alla fall så gick Nanook väldigt bra och ridningen känns "lätt" ner jag studsar upp och ner och inte sitter och gnuggar som syrran säger. I torsdags fick han vila och i fredags longerade jag honom lite. I lördags fyllde syrran 18 år så det var fullt fokus på henne, dock var min kompis här som var väldigt ridsugen så hon red ut på N och red även en av syrrans ponnier. Roligt tyckte hon, tack för hjälpen sa vi :). Idag tänkte jag att han skulle vila men jag har varit lite nere och jag mår som bäst när jag sitter på ryggen på N. Red lösgörande i ca 30 minuter, lite stel i sidorna från början, men sen flög han fram i ridhuset. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0