Hemskt med nya stövlar

Det värsta som finns är att bita sig i läppen och göra det där man undviker. Som i mitt fall är det att rida in mina nya stövlar. De är inte nya längre för jag har haft dem i över ett år. De är jättesköna att gå i och rida smäckra hästar. När jag kommer upp på Nanooks rygg så får jag skav efter tio minuter, så detta är något jag undvikit. 
 
Idag tog jag mod till mig och red i dem. Känner mig klumpig men kom ändå till ridning rätt bra tycker jag. Han gick i allafall väldigt bra, lite seg för skänkeln men det tar jag på mig. Så nu har jag ett blåmärke i knävecket och skavsår på utsidan av ankeln, men red gjorde jag i nästan 40 min. 
 
 
De är väldigt fina men de smärtar fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0