Tävlingarna rullar på

Den 2/6 var det debuten i Msv C:1 och det var verkligen med blandat resultat. Men vi red ihop 51 % vilken jag är nöjd med. Han började med att bryta av innan halten från galopp till trav. Programmet fortsatte med att han var motsträvig och han började gnägga och slänga ut rumpan åt olika håll. I galopp delen så bröt han av och bytte galopp. Dock inemellan så gick han riktigt bra och jag är nöjd över vår debut tillsammans. Vi kan alltid bli bättre. 
 
I söndags var det final i div III och jag hade en bra plan för dagen. När jag var påväg till framridningen, var det två funktionärer som kom fram och sa att jag strax skulle starta. Även om mamma sa att det var fasta starttider så blev det nog ett stressmoment för mig. Jag fick inte igenom honom på framridningen och jag andades nog inte tillräckligt djupt så att medicinen började verka. För när jag kom in på banan så fick Nanook sköta hela programmet själv och han red ihop nästan 63 % själv. Jag åkte bara med och hade svårt att andas. 
 
Nu på lördag är det andra starten för mig och Nanook i Msv C:1. Vi är taggade till tusen. 
 
 
Från tävlingen den 9/6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0