Fina hästar

AJ aj aj, jag har träningsvärk efter tömkörningen igår. Idag stod det sadelmakaren på schemat för många hästar i stallet. Då en ägare var borta i jobb sa jag att jag kunde rida så sadelmakaren kan se vad som ska korrigeras med sadeln. Sagt och gjort och det blev första hästen av tre idag. 
 
Sen var det min fina Nanooks tur. Shit asså, han är mer i luften än på marken. Han är så himla energisk och pigg så han gör rena byten åt båda hållen. Vilket vi har haft svårt med åt ena hållet så det är extra roligt. Idag låg fokus på mycket övergångar. Det fick vi till men lyhördheten och lyssna på sin matte var han inte riktigt med på. Trots det avslutade vi passet på bästa sätt han lyssnade någorlunda och var mjuk och fin i övergångarna mellan galopp och trav. Bara att träna vidare.
 
Sista killen ut för idag var härliga C, den grabben växer för varje gång jag sitter på honom. Hans psyke och arbetsvilja är så himla kul. Idag tränade vi register i galopp och trav. Jag ville att han skulle släppa till i hela överlinjen ordentligt och jobba med sina bakben inunder sig och genom hela ryggen. Så började med övergångar och sen när han släppte till så red jag gångarterna i mellan och ökad trav/galopp. Fick till fyra riktigt fina travökningssteg i slutet, härligt :) 
 
Ska hjälpa Moa på torsdag och fredag, så då blir det ett pass tömkörning och sedan dressyr igen på fredag.  Jag är så glad över att jag får möjlighet att rida dressyrarbetet på C.. 
 
Att få rida två så här riktigt fina hästar gör mig så lycklig.
 
 
Gammal bild på C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0