Andra passet

Den här veckan har bjudit på galopp i snön och bus från min fina häst. Bra uppladdning inför dagens pass för Camilla. Började med den förvända galoppen idag och hon tyckte atat jag hade en bättre ram på honom från början, viist han byter fortfarande från höger till vänster när det blir för jobbigt för herrn men det gick mycket bättre.
 
Sen fick jag rida igenom La:4 som jag ska rida på söndag. Hon satte fingret på varför det känn så dåligt när jag rider program, stressar igenom till slutet. Andra gången jag red det red jag verkligen punkt för punkt och wow säger jag bara vilken skillnad. Hon sa också att jag kan fuska och ställa utåt så jag verkligen har honom i ramen där jag behöver ha honom. Jag måste komma ihåg att göra halvhalter och variera tempot. I hörnen i vänstervarvet kan jag knacka till honom ordentligt med skänkeln så har går undan för den. I bakdelsvändningarna ska jag rida öppna in så att de blir lättare åt vänster och tänka störra cirkel och inte lika centrerat. 
 
Hon poängtera också att det är viktigt att träna på att rida program så det ska jag verkligen tänka på. Imorgon ska jag se hur lång tid det tar att rida fram, så jag vet inför söndag. 
 
 
Gammal bild på min snygging

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0