Träning för Mette

Idag red jag första passet av två för Mette den här träningshelgen. Vi började passet med att göra skritt/trav övergångar. Han får inte dyka i övergången ner till skritt utan ska vara framme för skänkeln om inte så ska jag på med skänkeln varannan gång höger/vänster. Han ska lyssna framåt men inte springa iväg för skänkeln. Korta men aktiva steg i skritten ska jag leta efter. Efter ett tag kändes han riktigt fin. I traven ska jag börja med korta aktiva steg och sen stretcha tempo och takt i traven också, även i galoppen ska jag ändra takt och tempo.
 
 
Sen gick vi över till att rida öppna i trav innan för spåret. Då blev han plötsligt rädd för kortsidan. Vi kom fram till att jag ska ställa utåt och flytta rumpan utåt i förvänd sluta. Efter ett tag fick jag fram honom lite bättre för skänkeln, men han blev inte helt framför skänkeln överhuvudtaget resten av passet. 
 
 
I galoppen tränade vi snett igenom på diagonalen där bestämmer han själv när det är dags för trav och blir stark och släpper sina bakben. Här ska jag kontraställa och tänka förvänd sluta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0