Träning för Julia

Idag har jag och Nanook varit iväg och tränat på Karlstorps gård för Julia. Då jag fortfarande har tre kg att gå upp till min idealvikt och att det fortfarande är svårt att behålla maten så fick Julia rida honom först. Hon började känna på honom i skritt, stämma av framåt och bakåt. Få honom avspänd i överlinjen, lång och låg. När han kändes fin där arbetade hon på samma sätt i galopp plus att hon la till öppna. Jag fick beröm för att han är känslig för skänkeln och bjudningen. Blev väldigt glad av att höra det för har känts som att jag inte har kunnat rida honom ordentligt när jag inte har någon ork, mitt fokus har fortfarande legat där. 
 
Hon tränade även på mellangaloppen och sa att där måste jag hitta tryck i galoppen innan, samla upp honom ordentligt i hörnan och sen inte släppa iväg honom utan rida honom i varje språng och ge eftergift i handen. Det ska jag träna på volten att minska och öka och mellan övergångarna inte släppa iväg honom. För då blir kvaliten på galoppen sämre. Jag ska även peta lite nere på benen med ett längre spö för att få igång bakbenen ännu lite till i galopparbetet. 
 
Jag måste vara mer bestämd mot honom och inte ge eftergiften för fort. Jag skall även tänka på att inte få panik i övergångarna mellan galopp och trav utan ta tid på mig och backa tillbaka ett steg och göra om. Så att jag inte stressar upp mig. Julia tyckte att mina skritt och trav övergångar blivit mycket bättre och att jag förbereder på ett bra sätt. 
 
I traven så sitter jag mycket bättre. Dock blir han lite loj, så Julia tyckte att mamma kunde vifta lite med ett spö bakom så han tar i med bakbenen ordentligt. Han var såå sjukt fin i slutet och jag gjorde en kanon längning. Malin var med och filmade så jag ska få den filmen. Så den lägger jag upp här så fort jag får den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0