Finaste hästen i världen

Idag fick jag rida världens finaste häst i mina ögon. Idag var det lektion hemma hos Julia. Jag red fram och hon tittade på filmen från tävlingen under tiden. Det är en egenskap med Julia som jag tycker väldigt mycket om hon lindar inte in ord utan säger vad hon tycker rakt ut. Hon tyckte att han var spänd, tappade bakbenen, sprattlade med frambenen och spände nacken på tävlingen. Dock tyckte hon att han gick i bra form och att jag red noggrant och för det borde jag fått bättre betalt. Men men. Åter till dagens lektion.
 
 
 
Han kändes bra och rolig att rida från början idag. Dock ska han gå ännu mer framåt i början i både galopp och trav. Jag måste glömma bor formen och bara få igenom ställningen och lösgjordheten innan jag kan börja tänka på formen. Så i traven ska jag leda utåt mot knäet och in igen för att få honom loss i insidan, i vänstervarv måste jag ibland gå på med skänkeln och komma åt honom. För där trycker han sig mot mig, jag kan även höja vänster hand för att få loss insidan och få honom rund. I högervarv så är han lättare att få loss i insidan och där kan jag jobba mer med ytterskänkel så han tänker framåt, här kan jag höja ytterhanden så att han kommer upp. OBS RATTA inte för mycket, utan korrigera, se vad resultatet blir och om det behövs korrigera igen.
 
 
 
I vänstervarvet så kan jag tänka ut med rumpan i hörnan för att få tag på honom och ställa igenom ordentligt i vänstersidan. Vilket är viktigt att tänka på i skänkelvikningarna i LA:3.
 
Han kändes såå himla fin när vi i slutet red igenom LA:3 och han var så fin genom programmet. Jag tappade honom lite i längningen i travformen men annars så gick han väldigt bra. Julia hjälpte till att kittla med spöet under magen för att han skulle bli rundare i överlinjen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0