Långt uppehåll

Nu känns det som att jag har lust att börja skriva här igen. Nanook bråkade meden annan valack i början av juni och överansträngde muskulaturen runt bakkoterna, drygt en vecka senare exploderade det ut mugg runt koterna på båda bak. Vilket resulterade i ännu mer svullnad som dessutom blev stenhård.

I början av juli började jag promenera och skritta igång honom och nu har jag galopperat honom i intervaller. Hans känns pånytt född. Både han och jag behövde nog den här pausen, vi har ju kört stenhårt sen juni förra året.

Första lektionen tog vi i måndags för Pernilla C Berndtsson, toppen bra övningar, lösgjord häst och ett jävla swung fick vi till i slutet. Riktigt härligt. Vågar kanske snart börja titta på lite tävlingar igen.

/Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0