Tävlingsdagen

Vilken dag. Mamma, Malin och jag packade in oss i lastbilen med Ella och åkte till vikbolandet. Som alltid sköter Malin markservicen med bravur, jag blir så bortskämd. Så jag kunde fokusera. Mamma hjälpte mig på framridningen. Vi red fram i 30 min, precis lagom med tid.


Härlig känsla inne på banan. Mjukt och väl kommunicerat mellan mig och Ella. Summan är att jag trivs inte riktigt i B:2 då mina kroppsliga svagheter kommer fram och då kan jag inte stötta Ella. 

Domaren tyckte att hon skulle mer upp och ihop. På träning kommer vi dit mer och mer.  Så det är en styrkefråga hos Ella och en finess hos mig för att vi ska klara det under längre stunder. 

Till B:5 försökte vi komma upp lite mer i formen men då tappade jag istället lite av den mjuka kommunikationen och den vill jag inte tappa. Ella blev lite väl uppskruvad. Men vi höll oss på mattan hela programmet förutom en stor miss i kommunikationen i en förvänd galopp. Vi red på 60 godkända % och jag är så fantastiskt nöjd med min sessa och min egna prestation inne på banan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0