Tisdag

Kom på att vi kollar sadlarna på torsdag och insåg då att jag borde hinna med två dressyr pass innan dess, ifall dem ska korrigeras så kan vi göra annat i helgen.

Idag red vi ett pass på utebanan där det var fokus på galoppen. Vi skulle träna på olika linjer, galoppombyten, enkla byten. Ella tyckte att hon var superduktig, jag tyckte att hon var lite mindre duktig. Min tjej förekom mig nästan hela tiden eller försökte gissa vad jag var ute efter.

Jag tror Ellas tankar gick liknande: Här ska du väl ändå lägga in ett litet byte? Men här borde vi ha ett byte? Du kan ju inte mena förvänd galopp? En hel diagonal utan byten? Matte jag ordnar detta! Inga problem.

Jag kan ju inte säga att hon inte är klok min dam. Det är en fantastisk individ att arbeta med, hon älskar att få lära sig nya saker och hon lär sig otroligt fort.

Efter mycket kontroll av att jag kunde göra tempoväxlingar, övergångar och halter fick jag tillslut välja när vi skulle göra bytena och vi gjorde då ett bra åt varje håll. Nöjd och glad pilot så nöjde vi oss för dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0