Omplanerad vecka

I måndags var den efterlängtade tömkörningskursen. Vi fortsatte att träna på övergångar, tempoväxlingar och minskning av volter. Hon var så fin. Lite för på i handen och det har jag fått äta upp resten av veckan.

Tisdag red jag ett lösgörande pass, hon var väldigt på men vi hittade varandra tillslut och när jag har koll på mig själv och hennes kropp så är det magiskt. Galoppen var super, påverkbar och helt fantastiskt.

Igår red vi ut, premiär för hösten i mörker och med pannlampor. Ella var het men skötte sig galant.

Idag red jag ett dressyrpass. Tanken och dagens plan var lösgjordheten och ett effektivt pass. Ella var spänd och ville allt annat än det jag ville. Galoppen fick jag slita i för att få henne med mig. Hon bytte galopp hejvilt och gick som en banan. Men när vi sedan backade tillbaka till traven så var hon magisk! Härligt att traven börjar blomma ut igen, den har vi trasslat med hela året.

Imorgon rullar vi mot Marika och på lördag är det dags för start i Msv B igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0