Mycket energi

Nyss hemkommen från jobbet och har nu landat hemma hos mamma och pappa. Känns lyxigt att komma hem hit nu när man har flyttat hemifrån. 

Idag red vi ute i det fina vädret. Ella var riktigt taggad och jag fick påminna mig själv. Fram med handen och om med benen. Då blir hon riktigt härlig att rida. Jag måste lägga in ännu fler snabba övergångar mellan gångarterna nu när hon tar mina halvhalter. För då blir hon ännu lättare i fronten och får in bakbenen ytterligare lite under sig. 

Det var väldigt blandat med fokuset idag, människor och djur rörde sig över stallplanen och en häst kom med ryttare ut från skogen. Jag fick snabbt tillbaka Ella till uppgiften och det känns väldigt bra att hon kunde fokusera så pass bra idag. Med tanke på att hon vilade igår och var sprängdfylld med krut under hovarna. Nöjd ryttare som kom till bra arbete med den mest arbetsvilliga hästen jag stött på. Känns extra roligt att få till ett sådant bra pass första dagen efter vila. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0