Är hon min?

Idag var jag lite hjälplös i värmningen kändes det som. Ella var så het! Då sa Julia att jag skulle hålla mig till en linje och rida igenom svårigheterna. Sagt och gjort, valde öppna längs väggen. Där red jag korta steg i trav och växlade med skritt övergångar. Det tog en bra stund innan hon började kommunicera mjukt med mitt säte istället för att bli dragig i handen. Wow när vi väl kom dit, säger jag bara. 

Då var hon så magisk att rida, ren harmoni med lätta hjälper red vi rörelse efter rörelse. Hon har börjat röra sig något enormt i traven och då håller jag balansen i handen. Inte idag, för idag var vi ett ekipage och jobbade tillsammans även i traven. Är denna fina hästen verkligen min? 

När hon var så med på noterna så tränade vi på något av det tråkigaste jag vet, men ett nödväntigt ont! Halter och igångsättningar och efter cirka 37 stycken tror jag det blev, så stod tillslut Ella lugnt och stilla på tygeln i halten. Därefter red vi gång på gång upp på medellinjen. Även här var hon fantastiskt lyhörd och när hon hade gjort väldigt fina inridningar. Så travade vi av, tanken var programträning, när hon var så här otroligt fin så ska man sluta på topp. 

En guldstjärna till min allra finaste tjej idag, imorgon har hon verkligen gjort sig förtjänt av en uteritt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0