Vårt stora problem

Igår red vi ett pass med Julias ögon på oss. Ella var explosionsartat het. Då slutar jag rida med benen. Skäms på mig! 

Efter uppvärmningen med tusen övergångar där hon började vänta in mig blev hon rädd. Så efter det kunde vi knappt vara på volten innan hon tvärstannar och gör en 180 vändning utan förvarning. 

Detta är vårt största problem när vi är iväg och tränar och tävlar. När hon blir skrämd är det svårt att få tillbaka hennes fokus på mig. Det är även svårt att påverka henne, hon blir på ett sätt okontaktbar. 

Jag satt lös ett antal gånger igår men vi kom trots allt en liten bit på rätt väg. Galoppen kändes väldigt bra och vi tappade inte varandra som vi brukar göra när dessa dagar dyker upp. Sen att hon körde race med mig i traven får bli dagens fokus. 

Det är bra att det här händer hemma, bara synd på ett sett att hon inte kan slappna av och skita i hästen/hästarna runt oss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0