Fullspäckad helg

I lördags red jag igenom programmet inför dagens clearround. Nu är det verkligen dags att börja träna på att rida program. Hon blev väldigt stark i vissa övergångar, som det känns just nu är det och skritten vår svaghet!

Idag tänkte jag rida ett kort pass hemma innan vi skulle åka. Det slutade med att jag var nära att ramla av en superstressad Ella. Som inte uppskattade dropp från taket och snöras. 

Hos Sissi kändes hon väldigt harmonisk, till och med lite trött. Men sen kom det in en spattig häst och Ella spände till. Hann inte få tillbaka lugnet helt innan vi skulle in i ridhuset. 

Hon spände till lite för staket, blommor och domarn. Men vi gjorde programmet bra, jag korrigerade en halt vilket gjorde att sista halten blev riktigt bra. De enkla bytena var riktigt fina och likaså öppnorna. Det finns väldigt många små detaljer som vi ska slipa på inför årets första start! Nu är vi riktigt taggade för att komma ut och pröva våra vingar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0