Koll av sadeln

Idag var min kära sadelprovare ute och gjorde vår rutin check som vi har var tredje månad. Ella var mycket jämnare i kroppen men det finns fortfarande lite kvar att jobba med innan hon är helt jämn och rak i sin kropp. Men det blir mindre och mindre för varje gång att korrigera i sadelns ull. Små framsteg hela tiden. 


Vi klädde på oss och sedan fick vi guidning i våra första steg mot piaff... alltså skrev jag precis det där? Det var så häftigt. Jag håller på att lära mig hur man rider en piaff och jag får göra det tillsammans med Ella. Det är en riktigt häftig känsla. Två nybörjare som lär varandra, det kan väl aldrig bli fel! Vilken resa vi får göra tillsammans. Det var så spännande, häftigt och framförallt roligt och pirrigt på samma gång! Längtar redan tills nästa gång! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0