Skritt, Halt, Ryggning

Ett toppen pass är avklarat idag för Kristian. Det som låter så enkelt, är väldigt svårt. Desto mer man lär sig, desto mer inser man hur lite man kan. 


Vi har problem i skritten Ella taktar och jag har slut på fler fantasifulla idéer. Så idag red vi grunder. Övergångar från trav ner till skritt, där hon fick "dra" ur tygeln ur min hand. Ur det travade jag fram på längre tygel och sen kortade jag kvickt upp den. Det arbetet gjorde så att hon inte gick och gissade på trav. När det började kännas bättre så skrittade vi och kortade tygeln halvt, där jag fick tänka på att hon skulle sänka nackbandet någon millimeter. Då slappnade hon av i överlinjen och då lade vi in halter. När hon började greja skrittade vi ur halten och upprepade sen med en ny halt tills hon var lugn. Därefter lade vi in ryggningar. Hon gjorde dem riktigt bra och hon var lugn när vi gjorde halt från skritt och sen red vi fram i skritt ur ryggningen.

När hon känns avslappnad och med mig så kan jag lägga in mer trav i skrittjobbet. 


I traven fick vi idag jobba på långa diagonaler med växelvis slutor och skänkelvikning. När vi tillsammans hittade fram till hur vi skulle göra så kändes det lekande lätt. Det är så roligt att få uppleva allt det här med min älskade prinsessa. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0