En måndag

Idag har jag haft fullt upp hela eftermiddagen. Har umgåtts med fina vänner ihop med min kärlek, väldigt välbehövligt att få annat att tänka på. Blev sedan bortskämd av syrran och hennes pojkvän med mat. 

I alla fall en bra eftermiddag som startades med lektion för Julia. Ella har vilat i tre dagar, så började med att longera henne och efter ett bra tag hoppade jag upp. Struntade i skritten och fokuserade på att få henne riktigt rund i trav och galopp. Hon var GALEN, red väl i ca 20 min och gav henne sedan en skrittpaus. Då blev hon harmonisk och supercool?!

Lagom till att Julia kom, vi diskuterade våra styrkor och svagheter som kom fram under senaste tävlingen. Jag måste våga rida henne fram till handen och något rundare, för då slappnar hon av mer. Vårt stora problem är att hon ska vänta på mig och att hon ska vara rak. Hon var superfin emellan åt och wow vilken känsla det ger. Det är så himla roligt att rida den här fantastiska hästen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0