Att rida medellinjen

Det är vår stora svaghet just nu. Idag satte jag upp konövningen som jag fått av K. Satte även upp en kon i varje hörna. Hon var riktigt taggad idag och jag red och red. Plötsligt ramlade polletten ner och hon började spänna av och frusta. Då kunde vi komma till arbete i galoppen och red öppnor inför hörnen. Sedan vidare upp på mittlinjen. Det hon gjorde bäst idag, var alla halter. Jag hälsar vid varje halt och klappar henne en bra stund efter. 

Hon var verkligen superduktig med halterna. Idag blev det verkligen basic och väldigt lösgörande. Provade även på slutorna igen och när vi förstår varandra glimmar det till ordentligt. Bara att traggla vidare. Nu ska vi ta oss en nivå högre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0