Inga bråk idag!

Idag var det ett roligt pass med min prinsessa. Inga tvärstopp och ofrivilliga ryggningar. Ett kliv upp sen i början av veckan. 

Mycket skrittjobb i början, där jag jobbade volter, skänkelvikningar, öppnor, slutor och mängder med halter och diverse längd på tyglarna. Fortsatte samma jobb i både trav och galopp. Hon lyssnade så fint på min hjälpgivning idag, en stor guldstjärna! 


Jag provade den förvända galoppen i båda varven och vi klarade det utan avbrott och omslag. 

Tankarna inför imorgon går som såhär att om programmet flyter på och det inte blir kommunikationsmissar så kommer jag vara nöjd, det viktigaste är att vi är på samma sida och jobbar som ett team. 

Det skulle inte vara förvånande om vi inte kan stå stilla i halterna, taktar i skritten och gör galoppinslag i travprogrammet, ryggar med huvudet rakt upp eller galoppombyten i galoppdelen. Så en procentmål uteblir den här gången, det kan bli allt från 45- 60 %. 

Vi har helt klart lite att träna på inför framtiden och den som väntar får se imorgon hur det går. En timmas framridning har jag tänkt mig och då kan det läggas in många skrittpauser om det går bra. Bättre med för mycket tid än för lite. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0