Guldstjärnor till båda hästarna

Idag var det helt underbart att rida fuxen och den bruna. Först ut var Ella och lösgörande stod på schemat. Hon var pigg och framåt. Då gäller det för mig att föreslå försiktigt vad vi ska göra. Det gick vägen och när vi hade värmt upp så låg fokus på att få henne lika rund i bålen i båda varven. 

Idag var det lättare att komma åt henne i galoppen och mot slutet av passet var hon väldigt följsam i sidorna. Hon var duktig och väntade på mig i galoppen. Så då kunde jag inte hålla mig. Jag provade på den förvända som den ligger i la:3. Gick super åt båda hållen direkt. 

Därefter samlade jag upp galoppen ytterligare och lade på hjälpen för byte. Hon bytte rent från höger till vänster tredje gången jag gjorde hjälpen. Det tycker jag ändå är helt okej, då vi inte gjort ett byte på 6 månader. Från vänster till höger bytte hon direkt på hjälpen och de var rent med fin gest! 

Superroligt att hon gick så bra idag. 

Sedan var det dags för Nanook, han var riktigt på hugget och blev starkt emellanåt. Riktigt mjuk och fin i kroppen och jag red skänkelvikningar som flöt på väldigt smidigt. Även slutor i galopp kändes riktigt bra. I öppnorna föll han lite ur ramen och dök lite i formen. Blev bättre mot slutet men får arbeta vidare med det nästa gång. Red mycket förvänd galopp och gjorde sedan byte till rättvänd. 

Han älskar verkligen att byta och taggar till så han bjuder alltid på några glädjesprång in emellan. Idag bjöd han på fyra treor på ena långsidan. Fantastiska häst! Vi ska bara träna bort krumsprången så kommer poängen bli högre. 

En riktig energiboost att ha två riktigt bra pass i kroppen! 




Kommentarer
Postat av: Linda

Jag måste ju komma och hälsa på och träffa nya hästen! Är på Vreta v 8 och flyttar tillbaka till Linköping sen i slutet på v 9 :)

Svar: Hej! Det får du jättegärna göra, efter vecka 10 är det något lugnare. Det är skidåkning och massor inplanerat fram tills dess. Roligt att du kommer till Linköping igen!
Dressyrryttare

2015-02-03 @ 15:17:56
URL: http://lindabj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0