Tisdag morgon

Idag blev det ett lösgörande kort pass på vår utebana. Hon blev spänd och lite okontaktbar i början. Jag red lugnt och metodiskt och då slappnade hon av mer och mer. 

Då gick jag vidare och tränade på den förvända galoppen i msvc2 som avslutas med enkelt byte. Hon har börjat förstå vad jag vill att hon ska göra. Vägen är lite klurig, så därför fokuserar jag först på den och gör övergången till en halt. När hon sedan samlar sig fint och väntar på mig som hon gjorde riktigt bra idag, då först får hon göra det enkla bytet. 

Alla galoppfarttningar från skritt var perfekta idag, men bakläxa på ryttaren i övergångarna ner till skritt. Där rider jag inte in i övergången och då blir det 1-2 travsteg. Avslutade med att skritta ut en långtur i skogen på duktiga prinsessan. Det uppskattade hon väldigt mycket. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0