Hårt slit lönar sig

Äntligen fick mitt självförtroende sig en rejäl boost. Vi har tävlat i år för att lägga rutin på vårt rutinkonto och vår sista tävlingshelg för sommarsäsongen så levererar vi tre bra rundor av fyra. Det visar mig att mitt upplägg och min långsiktiga plan fungerar för oss och att det viktigaste har varit att inte pressa Ella för snabbt och för hårt. Det är skönt att få en rosett och ett litet bevis på att jag faktiskt kan rida min häst, nu ska allt bara bli ännu bättre. Det har varit värt allt blod, svett och miljoner tårar, hadegjort om den här resan tusen gånger om.
 
Idag efter första klassen så var hon supernöjd med sin insatts, då brukar hon gnägga svagt åt mig när jag hoppar av. Det är faktiskt första gången det händer på en tävlingsplats. Så hon börjar nog slappna av och kanske till och med tycka att det börjar bli lite roligt att visa upp sig.
 
Summan av helgen var att vi höjde oss i tre klasser av fyra. Gjorde vårt näst bästa resultat i LA:3 på 63 %, i vår andra start i LA:4 och MSVC:2 så fick vi 63 % respektive 60%. Är nöjd med vår insats i helgen och den känslan jag tar med mig från de här två dagarna är att det här är bara början. Tänk den dagen vi är så sammansvetsade så vi rider nästintill prickfria program.
 
Nu kommer det bli fokus på träning, träning och ännu mer träning.
 
Tillsammans är vi bäst, min fantastiska prinsessa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0