EM i dressyr

Jag vill vara en förebild inför de som jag möter. Jag vill hantera och bemöta våra fantastiska hästar med respekt och ödmjukhet. De förtjänar dem, tänk bara vad de ställer upp för oss. 

Vissa människor som red på EM var det sorgligt att se. Det viktigaste för mig är harmonin inne på banan mellan häst och ryttare. 

Inte bara på TV som man ser tråkig kommunikation mellan ryttare och häst, det förekommer även på den lägre nivån jag befinner mig på. Varför får hästarna stå ut med det här och är inte det egentligen huvuddomarens viktigaste uppgift? Att se till att våra hästar bemöts med respekt. 

Det är hemskt att se en häst på EM blöda. Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det igen. Vi håller väl på med den här sporten av en viktig anledning och det är att vi älskar djuret. Det får vi aldrig glömma. Det ska vara glädje i varje möte. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0