Bestämd dam

Idag så var det inte alls roligt att rida. Jag fick ta hjälp av grammanen då Ella ville enbart galoppera och studsa runt. Dessa pass blir färre och färre. Men det är aldrig roligt när de kommer. 

Fick med ett ton tålamod och lugn henne med mig tillslut. Det som ger bäst resultat dessa tillfällen är att traggla få övningar men variera mellan dem. Hon slappnar av mentalt för hon vet vad jag förväntar mig av henne och mitt tålamod tryter inte för att jag inte fastnar i en övning. 

Då vi har svårt att stå stilla. Så vävdes det in lite varstans i passet. Det var övergångar till skritt i hörnen från trav/galopp. Sedan lade jag på 10 metersvoltrr runt fyrkanten och serpentiner. Efter vad som kändes som en evighet men i verkligheten var 40 min, så började hon slappna av. Då avslutade jag och skrittade ut. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0