Första riktiga passet

Imorse satt jag redan 06 på Ellas rygg. Vi red ut en skritttur i skogen i dimman. Efter det gav vi oss in i ridhuset för första gången på länge. 


Försökte hitta spårningen längs fyrkanten i alla gångarter. Det var inte det lättaste då hon bara sprang på. Efter ett tag lade jag in öppnor i både trav och galopp och gjorde övergångar till skritt i alla hörnen. 

Avslutade med skänkelvikningar längs diagonalen i trav och galopp därefter övergångar till halt. 

Hon var väldigt speedad men lyssnade ändå någorlunda bra på övergångarna, dock får vi träna vidare på tempoväxlingarna för där kör hon bara på. 


Det var i alla fall fantastiskt roligt att trimma på min fina häst igen. Vet inte hur jag ska klara mig utan henne tills på tisdag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0