En skit känsla

Idag plöjde Ella på som en ferrari, ingenting jag gjorde svarade hon på. Det hon tyckte skulle gälla för dagen var att hon kunde springa med huvudet där hon ville, i så hög hastighet som möjligt. Ibland helt i sidled i galopp eller stanna och gå åt andra hållet. 

Långa tyglar och skrittpaus. Kortar tyglar fortfarande ett lokomotiv som ångar på. Ger henne långa tyglar igen. Känslan är skit, tålamodet kände jag var påväg att försvinna. 

Planen blev att försöka få henne att vänta något steg på mig och få henne avslappnad och mjuk i sidorna istället för helt stum och hård i munnen. Tog hjälp av grammanen och efter två varv slappnade hon av. Klapp och beröm, vi tar nya tag imorgon. Då kommer det kännas bra igen.

Det bästa med dagen var att jag visslade och hon kom galopperande rakt fram till mig i hagen, mitt mattehjärta smälter lite mer för varje gång hon gör så. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0