Årets tävlingsdebut

Vad jag har längtat efter den här veckan, när det är sista dagarna innan tävling. Jag har kanske även längtat efter det för  det bekräftar för mig att min häst är igång igen.

Jag är nog inte som alla andra, min häst har tävlat en gång tidigare i sitt 7-åriga liv och det var i vintras i en lb:1 där hon var superspänd och totalt red vi ihop 56 %. 


Nu har jag anmält oss till en la:3 och det är både debut i programmet och debut på tävlingsbanorna för i år och utomhus. Det viktigaste för oss på söndag är att komma till ridning inne på framridningen. Det är viktigt för mig att hon lär sig att andra hästar inte äter upp henne och att fokus kan flyttas från dem till mig. För det är först då vi kan börja prestera inne på banan. Men framförallt är dessa detaljer viktiga för att vi ska kunna glädjas och ha kul tillsammans när vi är och tävlar. 


Mina mål inför söndag: 
- hon lyssnar på mig och blir inte uppstressad av andra hästar på framridningen. 
- hon lyssnar på halvhalterna. 
- 55 % är ok för oss, 60 % är jag supernöjd med som debut om det inte är för stora missar. 
- ryggningen går bra och ett stort plus är om hon håller förvända galoppen. 

Kommentarer
Postat av: Linda

Tjiho, vad roligt! :) vi måste ju ses snart också!

2015-04-23 @ 20:16:34
URL: http://lindabj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0