Analys av debuten

Har analyserat filmen av ritten, min känsla på banan och protokollet. Det största felet jag gjorde inför den här starten var mina mål. Det ska jag diskutera med Nina imorgon. 

Jag har ett bra upplägg som jag ska bli trygg med och där ur kunna sätta mer press på oss båda. Min känsla inne på banan var okej. Nu i efterhand insåg jag och även efter diskussion med Nathalie och Malin att jag red slarvigt och slutade påverka henne. Varför hände det? Nervositet för att tävla min nya häst, kommer jag med bortförklaringar och vill skydda mig själv från min egen press med målen? 

Behöver vi kanske bara mer tävlingsrutin tillsammans? Många tankar som ska bli skönt att lyfta med Nina imorgon. Iallafall så var ju verkligen Ella superduktig och red ihop 57 % alldeles själv i en regional la:3, när ryttaren tydligen hade annat för sig. 

Det jag är gladast över efter den här tävlingsstarten är att Ella verkar tycka det är lika roligt som mig att få visa upp sig. Nu blir det revansch för mig själv om en månad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0