Bättre sent än aldrig

Senaste träning för Kristian kunde gått bättre, jag var superförkyld och envisades med att jag ändå skulle åka och träna. Sagt och gjort.
 
Stämde av det vi gjorde förra lektionen och sedan lade vi fokus på rakriktning innnanför spåret. När det gick bra, gick vi vidare till ställning och böjning, först jobbade vi på raka linjer. När hon började acceptera det arbetet jobbade vi på volter och serpentiner.
 
Jag ska till nästa gång träna på volter, kan inte rida runda volter, bakläxa! Ska tänka på att hålla jämn takt i traven. När jag rider diagonaler ska jag sikta mitt i hörnan,  därifrån sedan rida rakt mot bokstäverna. Jag måste vara observant så att hon inte bromsar sig i rörelsen när jag ställer henne i nacken. På voltena ska jag fokusera på bara innertygeln tills hon accepterar den, i galoppen kan jag ta hjälp av att föra båda tyglarna utåt.
 
Vi tränade på alla rörelser i LB:1 och på medellinjen kan jag få mycket hjälp att få henne rak genom att se vänster sida som inner.
 
Nu kör vi på några veckor och sen blir det lektion igen. Det som är viktigast till nästa lektion är nyanser i galoppen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0