Att rida olika hästar

Det är stor skillnad ridmässigt på Nanook och Ella. Det ger mig som ryttare en utmaning och jag känner hur jag utvecklas. Det som har varit svårast har varit att inte kräva för mycket av Nanook respektive av Ella. Nanooks svaghet är hans gångarter. Så där kan jag inte pressa fram nått som inte går att hitta. Det har varit lite svårt när jag suttit på Ella först. Nu rider jag alltid Nanook först. 

Ellas styrka och svaghet är hennes känslighet. Här blir det lätt missförstånd i och med min vänstersida. Här blir jag frustrerad och Ella blir frustrerad när det inte klickar alla gånger. Men jag vet med erfarenhet att hästarna landar i det så småningom och lär sig. Bara att ge varandra tid att lära känna varandra. Så här har jag fått lugna mig själv och ge oss tid. Vi kommer hålla ihop i många år framöver så ett halvår är ju ingenting. 

Min fina pojke och en kille i stallet som hoppar honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0