Vaccinering av hästar = vilodagar

Som tur är kan man ju säga, är jag fortfarande förkyld. Så det har inte gjort något att hästarna vilat i tre dagar. Longerade både Nanook och Ella i onsdags och igår var min syster snäll och red både Nanook och Ella. Nanook var riktigt busig och på hugget, Nathalie red mycket lösgörande på honom och i slutet började han mjukna. Gamla herrar ska inte vila punkt slut.
 
Ella var riktigt harmonisk och avslappnad från början och Nathalie red mycket lösgörande på henne med. De vågade även sig på förvänd galopp. Som gick bra för att vara första gången de gjorde det. Nu ska jag bara försöka få syrran att rida Ella på programridningen på söndag. Jag vill gärna bli frisk nu, men om jag inte slutar rida så lär jag aldrig bli frisk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0