Coaching

Idag var jag hos Nina och tränade mentalträning. Jag har gjort enorma framsteg sedan jag träffade henne första gången. Jag sviktar i min självkänsla fortfarande men jag utvecklas åt rätt håll. Idag pratade vi mycket om verkligheten inom hästbranschen. Ett väldigt intressant ämne och för mig ögonöppnande. Jag har nu tydligen tagit steget in i verkligheten. Varför just nu vet jag inte, jag har hela tiden trott att jag har varit i den verkliga världen, men tydligen har det med min nya häst att göra det är både läskigt och spännande på samma gång. Ödmjukhet och vässade armbågar behövs för att inte låta sig trampas på.
 
Jag måste verkligen våga lita på min egen kunskap och erfarenhet, inte låta andra trampa ner mig som jag trodde ville hjälpa mig men som kanske i verkligheten är avundsjuka. Tufft att inse att ens förebilder säger saker pga av avundsjuka. Jag blir förvånad och ledsen. Jag sliter varje dag för att utvecklas så långt jag kan, det är tufft i den här världen och då har jag också ett funktionshinder som sätter käppar i hjulet för mig, jag ser inte ner på andra som har ett bra hästmaterial och stöttande tränare. Men någon dag vill jag också känna det där stödet från min tränare att vi kan klara vad som helst som vi tar oss för. Varför kan vi hästmänniskor inte bara stötta och peppa varandra. Det kanske människor gör, tyvärr har jag kanske inte träffat rätt människor än. Men det jag har fått känna på nu är de som inte kan unna mig min nya häst eller de som jag aldrig har hört talas om som plötsligt visar intresse. Nu har jag helt fantastiska människor runt mig som verkligen ställer upp för mig i medgång och motgång, tusen gånger om så tacksam är jag för dem.
 
Jag ska utbilda min häst så långt som vi kan komma tillsammans, Men det är inte det viktigaste för mig, utan det är att ha en harmonisk häst som älskar att jobba tillsammans med mig och framförallt så ska vi ha roligt ihop.
 
Oj, det här blev lite tankar om allt mellan himmel och jord när jag skulle berätta om coachingen med Nina. Får ta målbilden i ett eget inlägg som vi har planerat för nästa år. Jag ska göra en ny prestationsprofil för att få en tydligare bild om min utveckling mentalt. Nina är världens bästa coach, så glad över att hon är en del av mitt liv.
 
Jag älskar dig min fina fux kille!
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Bra inlägg! Tro på dig själv och låt dig inte tryckas ned av andra. Du är bra! ❤️

2014-11-15 @ 16:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0