Tävlingen i lördags

Nu har jag smält intrycken och analyserat min ritt i lördags. Här blev jag mest ställd av att domarna verkligen skiljer sig åt beroende på vilken häst man rider. Det var inte de bästa förutsättningar för årets första start utomhus då det blåste halv storm. Banan där tävlingen hölls blåste det upp rejält med sand. 
 
Han kändes lite matt eller rättare sagt ofokuserad, då han lite ignorerade mina hjälper lite. Han kändes ändå fin och jag vet att vi behöver befästa mycket fortfarande. 
 
Inne på banan så hamnade han bakom skänkeln men vi löste det på bästa sätt och tog oss runt och det kändes bra. Den här gången red jag inte fel och han gjorde allt där vi skulle. Resultatet blev 61,4% och det var ju nästan ett kval till. Det roligaste med den här tävlingssäsongen är att vi verkligen höjt vår lägstanivå. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0