Jag älskar att sitta på hästryggen

Idag har jag ridit tre hästar. Jag börjar alltid med Nanook då han måste få mitt fulla fokus i och med att det är tävlingspremiär om två veckor. Planen var att rida på utebanan, där tänkte jag om när jag var nära att bli avslängd. Det blåste full storm när jag hoppade upp och Nanook var riktigt på tårna. Bra tänkte jag i början, då man aldrig vet vad man råkar ut för på tävling. Dumt tänkte jag efter 20 min när han lade av i en bockserie. Då hoppade jag av och gick in och avslutade i ridhuset. Lite matt och stel kändes han trots det var han fin om man tänker efter då han vila lördag och söndag.
 
Efter det red jag Bonnie. Den här hästen har gjort stort intryck på mig i hanteringen, hon vill ha en uppgift och när hon förstår den gör hon rätt direkt. Riktigt kul. I ridningen idag låg fokus på ren hjälpgivning och även där skötte hon sig exemplariskt efter några försök. Ska bli kul att följa hennes utveckling under den här månaden. 
 
Sist ut idag var Vera. En liten bestämd Quarter dam som gärna vill göra som hon själv vill. Hon vill ogärna söka stödet i handen. Så här satte jag ordentligt tryck från början och tillslut sökte hon ett fint stöd i min hand. Kul när de förstår vad man är ute efter. Hon blir lite stressad när hon inte gör rätt direkt och här fick jag lägga in många små skrittpauser så hon fick tänka. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0