Färdig kvalad till Msv B

Det här tävlingsåret började helt fantastiskt och fortsätter att vara lika roligt. Igår var det tävling igen och den här gången i Mantorp. Den här veckan har inte alls gått som planerat. Redan i tisdags när det var lektion så var det lite oflyt. Då blev det strömavbrott när vi red, så vi red i mörker och regnet smattrande mot taket. Känlsan i slutet var bra i allafall. I onsdags red jag ett kort pass för syrran där vi stämde av lite inför igår och det kändes bra. I torsdags skulle jag ridit lite övergångar och sina rida ut. Oturligt blev hunden dålig och jag fick åka in med henne och fixa massor andra grejer. Så hann bara skritta ut en kort stund. Slängde ner grejerna som skulle med på tävlingen och gick sedan och lade mig när klockan var ett. Igår ringde klockan tidigt, 05:00 var jag ute i stallet och släppte ut hästarna och sen tvättade jag Nanook.
 
Vi åkte härifrån vid halv åtta och jag har kört till min första tävling och vi överlevde. Det gick riktigt bra att köra och Nanook var lugn när vi kom fram. Jag red fram i ridhuset då det var lervälling på utebanan. Sen när det var tio min kvar gick vi ut och red i leran. 
 
Han kändes riktigt fin på framridningen och väl inne på banan blir han som alltid spänd. Jag korrigerade honom rejält och han lyssnade bra och sen var vi mer samspelta. Då det spökar i öppna och sluta hemma så la jag ner kraven där så där fick vi dåligt betalt, sen vågade jag inte visa mellangångarterna i och med underlaget och stora vattenpölar. Annars är jag väldigt nöjd med ritten och det betalade sig med det sista kvalet till MSV B. Väldigt roligt och nu är det plötsligt kravlöst att rida MSV C. 
 
Att vi sedan hamnade 4:e utanför placering är inte heller det fy skam. När det går så här bra på tävlingarna är det himla skoj att komma ut. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0