Komma igen

Igår kväll när jag hade pratat med Nina om dagens start som jag ville skulle gå lika bra som gårdagen. Så kände jag att laddat om rätt och läst igenom våra mål vi satt inför lördagens start. Det var att njuta av min fina häst, rida på 65% och bli placerad. Jag skulle rida på känslan av hur bra han gick igår och tävla med tanken.
 
 
Jag skulle precis sätta foten i stigbygeln när mitt namn ropas upp av speakern. Springer upp till sekreteriatet och får veta att jag inte får tävla idag och imorgon. Jag har gjort fel när jag anmälde och slarvat med att läsa TR vilket resulterar i att jag startade LB:2 igår och idag skulle jag starta MSVC:1 och det får man inte göra under samma meeting.
 
Det visste jag inte och blev uppriktigt ledsen då vi red så himla bra dagen innan så var jag supertaggad. De frågade om jag ville stryka mig eller rida utom tävlan. Jag valde det sistnämnda. Gick ut till Nanook och grät för jag var så besviken att jag kan göra ett sånt misstag. Hoppar upp och joggar fram Nanook, där och då bestämmer jag mig för att nu jävlar ska vi rida det bästa vi kan inne på banan.
 
Han kändes om inte ännu finare idag och väl inne på banan klaffade allt perfekt förutom ett missförstånd i förvända galoppen. Vi red ihop nästan 65% och om vi hade tävlat så hade vi även blivit 5:e placerade.
 
Så man kan säga att jag och Nanook kom igen väldigt bra efter det tråkiga beskedet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0