Där satt dem

Under dessa dagar hos Julia så har vi fokuserat på min kontroll av N sidor och framförallt ytter som är så ytterst viktig. Han har varit så arbetsvillig och energisk så har haft en underbar ridkänsla alla dagar. I söndags morse lade han in några egna galoppombyten, vilka jag inte vet om de blev rena då jag fortfarande inte lärt mig hur det ska kännas. 
 
I måndags red jag ett lösgörande pass efter söndagens tävling och vi red samtidigt jag och Julia. Så skulle jag galoppera längs ena långsidan och tycker han hoppar konstigt. Då när jag tittar på Julia undrar hon vad vi håller på med. Jo då har N själv lagt in fyra byten och fyra galoppsprång emellan alla + att alla var rena. Har en väldigt häftig men framförallt charmig herre. Så då bestämde vi att träna på just byten idag.
 
Det gick strålande, av 8 byten vi gjorde var 6 rena och luftiga. Så himla häftigt, är både super stolt över min egen prestation och över min och Nanooks kommunikation. De två bytena som inte blev rena var mitt fel, tappade yttersidan i ena och överställde inåt i det andra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0