Torsdag

Återbesök 

Har inte ridit honom själv då jag varit sjuk. Syrran har hjälpt mig att rida igång Nanook den här veckan. Så jag hoppade upp igår för att känna på honom. För att få en känsla i kroppen inför besöket idag. 

Vi sprang, böjde och linade honom. Axel tyckte att det såg riktigt bra ut och jag tyckte också att det kändes bra igår när jag red. Dock så har jag fortfarande en känsla att allt inte var som det brukar. Diskuterade med Axel om mjukheten i sidorna och att han aldrig har varit stel på det sättet som han varit nu. Så Axel tyckte att vi skulle röntga halskotpelaren. Sagt och gjort. Han tyckte sig se förändringar mellan kota 6/7 framförallt och 4-7 överlag. Mellan de översta koterna 6/7 så var N gallig/inflammerad och lite påverkad ner mot 5/6. Mellan 4/5 var det lite pålagring. Vilket inte alls är konstigt i och med att han blir 18 år i år och åldern måste göra sig påmind någonstans. 

Nu blev han behandlad i nacken och han ska skrittjobbas i en vecka, joggas lösgörande i 7 dagar och sen sätta lite mer krav på honom den sista veckan innan återbesöket. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0