Tömkörning

Idag har det varit tömkörningskurs med Pernilla från CB:s training. 
 
Jag har tömkört Nanook många gånger och han brukar vara energisk. Men idag tog det priset vilket även fångades på film, den kommer inte läggas upp här. Då betyget runt matbordet blev dubbelvikt över maten i gapskratt. Som sagt så har han variit avställd lite halvt och har senaste 10 dagarna jobbat på desto mer igen. Trots det så tog han bettet, krump språnga och sket totalt i mig emellanåt. 
 
Där in emellan, var han mjuk och lyhörd och väldigt fokuserad på arbetet. Vi tränade på volten i de olika gångarterna med tagen bakdel, övergångar och sedan fick jag tömköra i galopp på diagonalen i skänkelvikning och sedan göra ett byte när jag nådde nya långsidan. Härlig utmaning som jag kommer träna vidare på, Pernilla tyckte även att jag skulle fortsätta att tömköra honom ca 1 gång per vecka som jag gjort. 
 
Det bästa med dagens lektion var att jag fick väldigt mycket beröm av P där hon tyckte att han är väldigt symmetriskt musklad, väldigt fräsh och energisk. Kul då hon har sett den här hästen i nio års tid. 
 
 
 
 
Haha, som sagt väldigt energisk grabb i andra sidan tömmen idag
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0