Equiterapeut

Har haft equiterapeuten ute till några hästar i stallet. Nanook fick sig en genomgång och han var riktigt fin i kroppen. Vilket var skönt. Jag ska fortsätta att bygga upp honom som jag gjort både styrke och konditionsmässigt. Han hade en något spänd muskulatur i vänster bog men det är normalt tycker jag i och med skadan. Han fick laser och lite akupunkturnålar och när Jenny satte nålarna så sänkte han huvudet och bara njöt med nästan helt stängda ögon.
 
Skönt att se att han uppskattar arbetet jag lägger ner på honom. 
 
Jag red honom ett lugnt joggpass innan hon kom på morgonen. Så tanken är att han ska skrittas för hand på lördag och vila på söndag. 
 
Tycker den här bilden är så härlig, foto Linda BJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0