Min träning

Om vi ställer höga krav på våra hästar att de ska prestera som elitidrottsmän/kvinnor. Så anser jag att det inte är mer än rätt att vi tränar oss själva också, om vi ställer de kraven på våra älskade hästar. Vi ska vara minst lika vältränade som våra hästar för att ha möjlighet att prestera det bästa vi kan utifrån våra förutsättningar och framförallt om vi satsar på att bli bäst ;). Vi presterar tillsammans inne på banan, därför måste både häst och ryttare ha kondition och styrka för att kunna prestera på topp som ett team. 
 
 
Nu har jag tränat mig själv med löpning och bålstyrke övningar i många år. 2014 ska bli det året jag som ryttare kommer bli riktigt vältränad. Därför har jag tagit hjälp av min fästman för att lägga upp en plan. Det kommer bli tre olika styrkepass som innehåller allt för att stärka min kropp och sedan kommer jag fortsätta med löpningen som innan. Vi har även lagt fokus på balans och koordination för att få min kropp ännu mer liksidig och stark. 
 
Jag tränar styrka varannan dag och det här är ett av passen. 
 
1. Styrkepass övningar
 
Triceps 
 
   
 
Biceps
 
    
 
Underarm/Handled
 
   
 
   
 
Mage
 
   
 
   
 
   
 
Axlar 
 
   
 
   
 
       
   
 
Armhävningar
 
   
 
   
 
Benböj med vikt ;)
 
    
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Älskar att CS är dunderfokuserad och tom har stoppat in tröjan innanför byxorna. Den lilla extra vikten på sista övningen blir grädden på moset! :)

Svar: Haha, ja han tog det på blodigt allvar. :)
Satsande dressyrryttare med cerebral pares

2014-02-05 @ 10:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0