Möjlighet

Har fått möjlighet att få stöd och vägledning från Kristian i min utbildning av Ella och vår gemensamma utveckkling vilket känns helt fantastiskt. Jag kommer åka till honom ca en gång i månaden, för en till två lektioner per gång.
 
Vi bröt verkligen ner grundstenarna och jobbade med en signal i taget. Jag ska tänka på att få henne att acceptera yttertygeln först, därefter ytterskänkeln och sedan vidare till insidan. Allt får ta sin tid var det bästa som K kunde säga till mig i det här läget. Att låta en halvhalt bli allt från 10 meter till 60 meter gör inget.
 
Om hon blir lite utåtställd ska jag strunta i det. Det viktiga är att se till så hon inte skjuter in rumpan innanför spåret. Jag ska jobba med tempoväxlingar som jag gjorde hos E, låta halvhalterna få ta tid. Det viktigaste är att se till att det är jag som bestämmer form, fart och färdriktning, lättast är om man kontrollerar två så kommer den tredje automatiskt. Jag måste hålla kvar kontakten med Ellas bett när jag ändrar farten och behålla takten i höften.
 
En aha upplevelse som han diskutera med mig var att ta ett tygeltag. Kyra tog även upp det på clinicen jag och mamma var och lyssnade på om att ta ett tygeltag med armbågen bakåt. För då behåller du den räta linjen från armbåge till bettring. Så klokt och mycket lättare.
 
När jag har hittat E mellan mina hjälper ska vi kliva 2 meter innanför spåret i trav och fortsätta jobba där på samma sätt.
 
Måste ta kort på Ella :)
Fina grabben, kort från Kalmar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0