Smält intrycken lite

Nu har jag varit hemma några dagar och Nanook har ridits ut och skrittats för hand. Jag fick många bra tips både ridmässigt men även i hantering, packning och säkerhetstänk med mera. Emelie är väldigt duktig på att planera och jag fick ta del av hennes packlistor och frågade ut henne om allt kring tävling och meeting som jag kom på. 
 
I ridningen skall jag tänja ännu mer på registret i gångarterna och försöka vara mer passiv i samlingen så att han bär upp sig själv, det gör ingenting att det blir avbrott eller missförstånd. Jag ska tänka på hur jag lägger an mina skänklar och att inte driva utan bara låta de ligga an kan vara tillräckligt ibland. 
 
Jag måste träna vidare på att rida hörnen som Emelie visade, det underlättar så himla mycket. Jag tar även med mig att tänka samling i hörnen och lite mer fram på sidorna, så att registret syns genom programmen. Jag kommer även dela upp programmen så jag vissa dagar rider trav delen och andra gånger galopprörelserna. Så att det går mer automatiskt när jag sedan rider program som jag ska fortsätta att göra så ofta jag hinner. 
 
Nu har jag faktiskt anmält mig till en tävling på Brolöten i maj och jag ska även spara ihop pengar så jag kan åka och rida för Emelie snart igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0