Kvällens träning

Idag var det träning för Camilla på hemmaplan. Min känsla blev att jag nog red fram lite för kort för han var inte riktigt framme för skänkeln som igår. I alla fall så red vi igenom galoppdelen först ur LA:3 och sedan travdelen och avslutade lektionen med programridning. I galoppen måste jag tänka cykelstyre i vänstervarvet och verkligen släppa vänster skänkeln så att han bär sig själv same same som alltid, jag måste bli bättre på det. Men ridning är inte lätt och man blir aldrig fulllärd som ryttare så det är bara att kämpa på. Nanook verkar trivas med programmet, har tittat på filmen som mamma filmade och han ser energisk och positiv ut hela tiden. Jag måste även tänka på att använda båda skänklarna när jag vill få reaktion och köra lite varannan. Inte bara högerskänkeln hela tiden, bättring på den fronten Katja! 
 
Till tävlingen på lördag ska jag tänka bogen in i vänstervarvet och framme för vänsterskänkeln så att jag inte riskerar högerställning i vänstervarv. Jag ska tänka på ett bredare register om jag kan hålla ihop honom för det och då framförallt i mellangalopperna måste det bli större skillnad. Travlängningarna börjar komma och han tycker att det börjar bli roligt att länga. Skall även komma ihåg att släppa om ett moment gå dåligt och ta tag i nästa. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0