Galopp på vallen

Idag skulle jag och en tjej i stallet, Malin ridit ut. Tyvärr hade "hennes" medryttarhäst blivit sparkad så han var lite stel. Så Malin fick låna Nanook, så bestämde jag mig för att rida ut på Abbe i och med att han tävvlade igår. När vi precis var klara för att ge oss iväg kom en tredje tjej från stallet och bestämde sig för att följa med oss ut.
 
Vi red mot Fillinge där det finns en helt fantastisk mjuk väg som man kan ligga och rulla på i galopp. När vi nästan var framme vid den så svängde vi av och tog stubbåkern vid sidan av. Den var så himla perfekt för att ligga och galoppera på. Abbe fick jobba ordentligt för att orka hänga på N och fullblodet som var med. Nanook var riktigt taggad och superfin. Ett bra avbrott mot dressyrtraglandet för hans del tror jag. Nu är två hästar gjorda, bara en kvar att rida idag. 
 
Abbe och Nanook från en annan tur på vallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0