Hantering av verktyg

Att förstå och kunna jobba med de verktyg man får under sina lektioner från tränaren är det viktigaste för att utvecklas med sin häst. Jag fick påbackning på enkla knep igår hos Julia, ett ledande tygeltag ska vara ledande tills hästen släpper till. Att Nanook ska lyssna kvickt på framåtdrivande hjälper som att släppa ut benen från hästens sidor istället för att sparka den. Det blir de ju inte känsliga av. Allt detta är Nanook lyhörd på om jag tänker på det i all min ridning så att han förstår varje dag i veckan vad jag kräver av honom.
 
 
Imorgon blir det mentalkurs för Nina Fox Stark har inga tankar om det och återkommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0